maandag, september 25, 2006

Zonde van die sonde



Tja, het is me wat. Gaat het lekker met de zuurstof dwz dus zonder zuurstof. Krijgen wij problemen met zijn vochhuishouding. Tim is aan het uitdrogen en dat gaat nu wel een beetje erg snel. Het eten gaat best wel goed, maar het drinken niet. Hij drinkt een paar slokjes en dat is het. En dat is dus veel te weinig om op peil te blijven. Je ziet dat hij erg snel moe is en bijna niet meer plast. Vanmiddag maar weer overleg gehad met de kinderarts maar die had niet zulke prettige mogelijkheden. Als eerste oplossing opnieuw de sonde inbrengen en 400 a 500ml vocht er letterlijk en figuurlijk in pompen, als dat niet lukt een opname en een pechsonde of een infuus. Maar wij willen liever geen pechsonde omdat hij daarvoor onder narcose moet en dan een opening in zijn buik en darmen krijgt. Maar de arts vond een infuus geen oplossing. Ik zal toch nog es met hem overleggen omdat ik van mening ben dat een infuus wel moet lukken. En als dat dan voor langere tijd moet, dan moeten zij mij dat maar leren en verruilen wij de zuurstoffles wel voor een perfussor. Spuiten en naalden zijn mijn 2e natuur dus dan moet geen enkel probleem zijn. Alles liever dan een pechsonde..............Wat een gedoe ook, zijn ondertussen wel een beetje moe van constant oplossingen voor problemen moeten bedenken. Maar vooruit, geeft niet hoort erbij. Vanavond is de sonde om 19.00 uur ingebracht en was er om 21.00 uur alweer uit........................................................................................Morgen is er weer een nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen.